عرضه جدید محصولات سایپادیزل از ۵ اسفند به صورت نقدی تصویب نهایی رقم سبد معیشت کارگران در جلسه آینده‌ یارانه بهمن واریز شد رئیس کل بانک مرکزی: ذخایر کافی ارز و طلا داریم/ ادامه پیش‌فروش سکه تا زمان داشتن تقاضا امشب؛ پایان مهلت ثبت‌نام خودرویی ایران‌خودرو/ وجوه بلوکه شده پنج‌شنبه قابل برداشت است گاز ۱۶ هزار اداره دولتی قطع شد حقوق بازنشستگان امشب و عیدی آن‌ها به‌زودی واریز می‌شود نامه کنسرسیوم سهامداران بخش خصوصی ایران خودرو به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا: پیش فروش سکه بدون استفاده از ذخایر استراتژیک بانک مرکزی انجام می‌شود اعلام عدد و رقم سبد معیشت در جلسه فردای شورای عالی کار جزئیات چهارمین مرحله اولویت‌بندی تخصیص محصولات ایران خودرو اعلام شد سازوکار مجلس برای بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال آینده چرا بانک مرکزی حساب‌های بازار طلا و ارز را مسدود کرد؟ فروش خودرو به بورس کالا برگشت دولت مصوبه کالابرگ الکترونیکی را ابلاغ کرد

راه اندازی سامانه ثبت شکایات خرید اینترنتی

مدیر واحد شکایت سامانه اینماد وزارت صمت از راه اندازی سامانه ثبت شکایات خرید اینترنتی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 03
کد خبر: ۱۲۴۶۱۷

به گزارش راهبرد معاصر سامانه ثبت شکایات خریداران در صورت تخلف فروشندگان تا قبل از عید تشکیل می‌شود.
صالحی مدیر واحد شکایت سامانه اینماد وزارت صمت با حضور در برنامه تلویزیونی به سوالات زیر پاسخ داد.

سوال: علت راه اندازی سامانه هوشمند برای ثبت شکایت چیست؟

صالحی: با چالش‌های بسیار مصرف کنندگان، کسب و کار و سازمان‌ها مواجه بودند. مصرف کنندگان نمیدانستند به کدام سازمان و با چه مدارکی برای پیگیری تخلفات در خرید اینترنتی خود مراجعه کنند. برخی از افراد نیز تراکنش‌های تکراری برای ثبت شکایت وارد می‌کردند و سازمان‌ها پرونده تکراری بررسی می‌کردند. از طرفی نیز فروشندگان باید در زمان مختلف، در جا‌های مختلف می‌رفتند.

سوال: ماهانه چند شکایت در سامانه اینماد ثبت می‌شود؟

صالحی: از ابتدای سال ۱۴۰۰، ماهانه ۲ هزار و ۶۰۰ شکایت در این سامانه ثبت می‌شود که اکثر این شکایت به علت شیوع کرونا در حوزه دیجیتال است. 

سوال: ساز و کار سامانه ثبت شکایات به چه صورت است؟

صالحی: ابتدا افراد باید شناسنامه نماد اعتماد را برای بررسی میزان ریسک نماد و خرید خود بررسی کنند. فرایند مذاکره میان کسب و کار و خریدار اتفاق می‌افتد و اگر نتیجه نگیرند براساس نوع کالایی که خریدار انتخاب کرده، به سازمان مرتبط مراجعه و پیگیری می‌کنند. اطلاعات از طریق همین سامانه به کسب و کار و خریدار ارجاع داده می‌شود و از طریق همین سامانه با هم ارتباط دارند.

سوال: شرایط ثبت شکایت در سامانه به چه صورت است؟

صالحی: در سامانه بخشی به نام ثبت اطلاعات تراکنش پرداخت قرار دادیم که باید خریداران اطلاعاتی همچون، شماره مرجع، شماره ترمینال، تاریخ خرید، مبلغ خرید را وارد می‌کنند و سپس ما از بانک مرکزی استعلام و به شکایات رسیدگی می‌کنیم؛ بنابراین اگر خریداران از طریق نقدی و کارت به کارت اقدام به خرید کنند، نمیتوانند شکایات خود را ثبت کنند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
آخرین اخبار